Milad Lahdo beoogd opvolger wethouder Jimme Nordkamp

6 december 2023

Afdeling Noordoost Twente,

Milad Lahdo beoogd opvolger wethouder Jimme Nordkamp

De PvdA gemeenteraadsfractie van de gemeente Losser stelt Milad Lahdo uit Overdinkel voor als nieuwe wethouder. Als de gemeenteraad dinsdag 19 december instemt met deze voordracht wordt Milad Lahdo (38 jaar) de opvolger van wethouder Jimme Nordkamp die 22 november is gekozen als lid van de Tweede Kamer, fractie GroenLinks-PvdA.

Milad Lahdo woont samen met zijn vrouw en drie kinderen in Overdinkel en neemt actief deel aan het verenigingsleven. Hij heeft in de gemeenten Doetinchem, Oude IJsselstreek, Berkelland, Zwolle en Arnhem op verschillende beleidsvelden ervaring opgedaan. Recentelijk was hij in Arnhem projectleider ‘schuldhulpverlening’ en verantwoordelijk voor de implementatie van deze dienstverlening in de gemeente. Hij kent de wetgeving in het Sociaal Domein (o.a. de Participatiewet en Werk en Inkomen) en heeft intensief samengewerkt met ambtenaren, gemeenteraadsleden en Colleges van burgemeester en wethouders.

Milad Lahdo neemt de portefeuille van Jimme Nordkamp over In deze portefeuille zitten o.a. Werk en Inkomen, wonen, vluchtelingen en statushouders, re-integratie, Economische zaken, sport en cultuur,  cultureel erfgoed en landbouw.

Fractievoorzitter PvdA André Nijhuis: “Wij zijn zeer verheugd dat we Milad Lahdo bereid hebben gevonden zich te kandideren als wethouder van onze gemeente. Zijn brede ervaring bij gemeenten in verschillende posities vinden wij van doorslaggevend belang. Wij zijn ervan overtuigd dat hij met groot enthousiasme invulling zal gaan geven aan deze functie”.

Milad Lahdo kijkt uit om de wethouderstaken van Jimme Nordkamp over te nemen, mits de gemeenteraad daarmee instemt. Milad: “Er is veel te doen in onze mooie gemeente Losser, waarvoor ik me volledig wil inzetten. Ik kijk uit naar de samenwerking met alle fracties in de gemeenteraad”.