Installatie nieuwe raadsleden

30 maart 2018

Gisteren was de installatie van de nieuwe raadsleden.
Als Partij van de Arbeid zijn wij trots dat wij vertegenwoordigd zijn binnen de gemeenteraad en tevreden met het behaalde succes tijdens de verkiezingen. Daarom willen wij al onze stemmers bedanken en in het bijzonder de mensen die ons op welke wijze dan ook extra gesteund hebben zoals het veelvuldig delen van onze facebookberichten.

Naar aanleiding van bepaalde geluiden vanuit de samenleving en de missie om jongeren bij het gemeentebestuur te betrekken zijn wij als de PvdA met een team aan de slag gegaan voor deze gemeenteraadsverkiezingen. Tijdens dit traject is naar voren gekomen dat ik de PvdA als lijsttrekker zou gaan vertegenwoordigen.

Samen met een sterk team zijn wij de voorbereidingen ingegaan en dit heeft een fantastisch resultaat opgeleverd. Tijdens de uitslagenavond is ten onrechte het beeld geschetst dat de PvdA op één zetel is gebleven. Tijdens de voorbereidingen zijn wij voortdurend als nieuwe partij benaderd. Denk aan het invullen van de ondersteuningsverklaringen waarvan wij er 30 moesten hebben. Wanneer je er uiteindelijk ruim 50 hebt, waaronder een groot aantal jongeren, dan weet je waar je het voor doet. Daarom zien wij onszelf als een winnaar. Wij hebben op vele steun kunnen rekenen en dit heeft er tot geleid dat wij als nieuwe partij één zetel hebben behaald.

Het gaat nu echt beginnen. De komende jaren gaan wij ons inzetten om in Losser een grotere achterban op te bouwen en de geluiden die wij vernemen vanuit de samenleving op de agenda te zetten van de gemeentepolitiek. Als PvdA hebben wij er een goede organisatie staan en ik heb er alle vertrouwen in dat wij deze overwinning waar kunnen maken en ons kunnen inzetten om onze prachtige gemeente nog mooier te maken.

Allen heel erg bedankt! De steun is enorm gewaardeerd.