Politieke nabeschouwing raadsvergadering 06-10-2020

18 oktober 2020
Helaas kon de PvdA-fractie niet deelnemen aan deze vergadering. Vanwege een lichte verkoudheid is ons enigste raadslid uit voorzorg thuisgebleven (1e keer deze raadsperiode). Het gebeurd wel vaker dat een raadslid afwezig is maar voor ons is dat extra spijtig omdat dan helemaal niet kan worden deelgenomen aan de vergadering (niet stemmen en geen voorstellen indienen). Erg spijtig, aangezien wij deze vergadering zeer intensief hadden voorbereid.
DETAILHANDELSVISIE
De PvdA-fractie betreurt dat beleidsmatig geen medewerking wordt verleend aan potentiële ontwikkelingen bij de grensovergang in Overdinkel. Dit vinden wij een gemiste kans. Onverstandig om dit gebied bij voorbaat op slot te zetten. Hierover hadden wij een voorstel voorbereid maar deze is niet ingediend vanwege onze afwezigheid. Wordt hopelijk vervolgd..
BESTEMMINGSPLANWIJZIGING HOOFDSTRAAT 63 OVERDINKEL
Het is te betreuren dat vele horecapanden een woonbestemming krijgen; café De Klomp in Losser en de Broad en Café Lits in Overdinkel en nu ook Partycentrum Drost vml zalencentrum Eulderink. Helaas hoort dit bij de huidige tijd.
VERORDENING UITSLUITEND RECHT SW BEDRIJVEN
Aan de raad wordt akkoord gevraagd over dat er geen aanbesteding heeft plaatsgevonden voorafgaand aan de contractverlenging met Larcom. Hier waren wij niet mee akkoord gegaan. De gemeten werknemerstevredenheid is onvoldoende. Daarnaast had de mogelijkheid voor arbeidsplaatsen in Losser onderzocht moeten worden. Wel hebben wij het voor elkaar gekregen dat naast directieleden en teamleiders ook werknemers uit de doelgroep vertegenwoordigd zijn in de stuurgroep welke de voortgang omtrent de toegezegde verbeteringen bewaakt.